Van bos en zee

23 november 2017 - Urunga, Australië

het is nu middernacht, kan niet slapen. De jetlag de schuld geven, is wat overdreven. Dan maar verder met mijn verhaal. We begonnen de dag met flink wat nattigheid. Het miezerde nog wat na toen we opstonden, maar langzaam kwam er licht aan de horizon. Een uur later was het prima en weer een uur later gingen we op weg naar Dorrigo NP. Dit is weer een regenwoud, nu met een aantal watervallen. Nadat de aardige mevrouw van de voorlichting ons alles had uitgelegd, op stap. Weer die gigantische bomen, meters doorsnee, vol met lianen, allerlei palmen, varens en ander spul. We hoorden veel vogels, maar zagen ze niet. Wandeling was zo,n 6,5 km over een compleet geasfalteerd pad, maakte het makkelojker, maar het was to h redelijk dalen naar de watervallen, dus ook weer stijgen. Het weer was wisselend, we zaten op zo,n 750 m, soms in de wolken, soms erboven. Weer terug naar de camping nog even een stop gemaakt in Belligen. Dat zag er prachtig authentiek, hippie , oubollig maar ook helemaal hip uit. In een V& D achtig warenhuis onze ogen uitgeken. Hier was vanalles bij elkaar gevonden: kleding uit het jaar nul, maar ook merkkleding van nu, schoenen op een rijtje, naat hoeden en petten. Een grote houten trap leidde naar boven naar een verdieping volgestouwd met Indiaas antiek en stoffen en sieraden en knopjes en klokken en wat er allemaal meer uitgestald was. De winkelstraat zat vol met maffe winkeltjes, maar ook met een hele sjieke slagerij Duin. Nog een lekkere wandeling gemaakt over de boardwalk. De dagelijke bezigheden, koken, wassen en afwassen. Om 8 uur koffie en dan is het stil. De campinggasten , wij horen bij de jonkies, gaan vroeg naar bed. We knopen allerlei praatjes aan, leuke mensen , die Australiers. Straks verder naar het zuiden, richting Sidney. Nog zo,n 500 km.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerriekappen:
    22 november 2017
    Wat is het leuk om jullie zo te volgen!
  2. Atty van slooten:
    23 november 2017
    Heel leuk om elke keer jullie verhaal te lezen en zo te volgen waar jullie zijn