Yoghakarta of Dkjokja

9 januari 2018 - Brontokusuman, Indonesië

het giet hier, het stortregent. We zitten in restaurant Viavia. We hebben eerder vandaag ingeschekt bij het guesthuis. Viavia schijnt een keten te zijn uit Belgie. Heel prima, simpel, leuk, vriendelijk, stijl. Net gelunched met een jackfruit curry met rijst en krupuk. Mmmmmmm. Vanavond gaan we zelfs rijsttafelen, jaja. De reis van Bromo naar Yoghja was een hele onderneming. Het zou zowiezo al een dag duren, maar de manier waarop! Ik ben nog niet gewend aan de mentaliteit in een land als Indonesie. Het begint nu ook flink te onweren, namiddagbuitje zogezegd. Mentaliteit: laten wachten, niet verantwoordelijk zijn voor ongemak, slechte service, et, etc. Vriendelijk glimlachen, maar het lost niets op. Dus boosheid, agressie, chagrijn, ( hoe schrijf je dat.) veel k woorden gebruiken. Later berusting. We kwamen om 12 uur aan, na een dollemansrit van 10 uur. Douchen, bed in, slapen. Volgende ochtend naar een beter hotel viavia dus. Nu lekker relaxen, krantje lezen.