Wind en zon

25 januari 2018 - Bira, Indonesië

de weersvoorspeling voor Bira waren redelijk slecht, regen en storm. Tnt hebben we alleen zon en vaak veel wind. Ook gisteren woei het behoorlijk, te hard om te gaan snorkelen, dus vandaag een nieuwe poging. Vanochtend een prachtige zonsopkomst, en bijna windstil. Om 7:30 ontbijt, daarna een bootje getegeld via Nini. Daar zaten we dan om een uur of 9 in een vissersbootje opweg naar het eiland voor de kist op zo,n 1,5 km. Het eiland zorgt voor een windluwte. Prima plek om te snorkelen. Dat had nogal wat voeten in de aarde, mijn baard. We hadden nieuwe snorkels gekocht die het hele gezicht afsluiten, zelfs mijn bril paste erin. Helaas zorgde mijn baard voor lekkage. Toch lukte het aardig, zo nu en dan water eruit schudden. Annette vond het eerst eng, maaraan een uitgeworpen lijn was het veilig. Effe wennen en dan prachtige vissen. Koraal was minder kleurrijk, maar dat schijnt overal te gebeuren door opwarming. Dus liggen in het water en je vergapen. Op 3 plekken gesnorkeld. Het koraal wisselt per plek, wel veel soorten, paddestoelen, veren, trompetten, bollen . De vissen kwamen in scholen , zeker toen de bootsman koekjes begon te verkruimelen: een orgie van kleur en beweging en vorm. Lekker geluncht op het eiland, vis van de barbeque. Naar huis, de wind nam toe, de golven werden hoger. Dan vind ik zo,n vissersbootje redelijk klein.

1. Kees:
    25 januari 2018
    Leuk voor carnaval dat masker !
    Kan je als Tinky Winky.
    Geniet nog Ff!
  2. Rob en Anneke:
    25 januari 2018
    Wat een belevenissen! Jullie komen binnenkort terug, wij vertrekken as zondag voor een maand naar Spanje. In maart wel weer contact. Mooi was het om jullie te volgen. Liefs en goede reis terug.
  3. Ben:
    26 januari 2018
    Og een paar dagjes zon en relaxen. We hopen hetzelfde voor jullie komende maand. Veel plezieren we spreken elkaar weer. Liefs Annette en Ben.
  4. Jacq:
    28 januari 2018
    Onwijs gaaf!!!
  5. Jacq:
    28 januari 2018
    jij kan ook alles hebben he?