Sneeuw

11 december 2017 - Opunake, Nieuw-Zeeland

met alle berichten uit Nederland konden we niet achterblijven. Vandaag ook sneeuw, op mount Taranaki, niet zo ver hier vandaan, 30 min. We hebben vandaag 2 korte wandelingen gelopen. De weg naar mt Taranaki was al prachtig. De afgelopen dagen zagen we de onderste helft van de berg, de rest zat achter de wolken. Vanochtend was het helder, na de regen van gisteravond. Toen we onderweg waren zat alleen het topje nog achter een mooie witte wolk, maar langzaam trok die ook weg. Mt Taranaki is een vulkaan, hij lijkt wel op Fuji, heeft voor de Maoris ook mytische betekenis. Voor ons 2 wandelingen uit het bezoekerscentrum, keus uit een hele serie. De eerste naar een waterval, door een bos met oude, sprookjesachtige bomen, met dikke lagen mos. Waterval was ook fraai. Na de lunch de volgende loop, nu meer richting vulkaan via weer zo,n fraai pad. Het hoogste punt eindigde bij een stroompje onder de vulkaan. Zo kun je op een dag een paar lekkere wandeling maken. Via ons dorp, boodschappen , weer terug voor een swim. Nu draait de wasmachine en wordt er zo gekookt. Btw excuses voor de fouten, oorzaken: enthousiasme, slordigheid en dommigheid.

1. Gerriekappen:
    11 december 2017
    Prachtige foto’s
  2. Carina Heuthorst:
    13 december 2017
    Ik blijf genieten van jullie mooie foto's en verhalen. De sneeuw is hier alweer aan het verdwijnen en het is regenachtig en grijs. Ik heb ooit films gezien van de ouders van
    Marcel Smit (Ingrid wel bekend) en was toen al onder de indruk van de prachtige en indrukwekkende natuur van Nieuw-Zeeland. Ik zou dus zeggen buit jullie kostbare tijd uit.