Sheralee

1 december 2017 - Dorrigo National Park, Australië

wie Sheralee in het echt is weten we niet, klinkt als een country zangeres. In ieder geval staan we op het Sheralee caravan park in Rockdale, een buitenwijk van Sydney, Een apart plekje. Het park wordt grotendeels ingenomen door allerlei bouwsels aan caravans, Hier wonen mensen permanent. Het lijkt een soort woonwagenkamp met daaromheen mensen die hier een nacht of iets langer met hun camper of tent staan. Opvallend veel backpackers, vaak leuk om een praatje mee te maken. De kampers hebben hun verblijf ook nog uitbundig versiert met de gebruikelijke kitsch en nu flikkeren de kertslampjes ook volop. Het blijft vreemd kerstbomen bij 30 graden. De reis hiernaar toe verliep uitstekend, geen problemen. Gister had ik mijn foto afspraak met Sylph. Zij wist een aantal bijzondere locaties rond Sydney. We hadden om 10 uur afgesproken, maar het wegennet zat nog lekker vol. Het eerste plekje was 35 km verderop , dwars door Sydney, dwars onder de haven door. Gelukkig hadden we een prima chauffeur, Annette. Het zat nog steeds vol. De locatie was een waterval, maar het was nogal droog geweest, dus een miezerig straalde. Wat verder werd het allemaal heel fraai met grote mossige rotsblokken etc. Voor de liefhebbers, over een maand odf drie op mojn website. Geluncht in het natuurparkje. Volgende locatie was een gigantische rots klif met weer grote rotsblokken die nu in de branding lagen. Weer fraaie plaatjes gemaakt. Nog even naar het winkelcentrum  en op naar de 3e plek. Het was inmiddels 5 uur, maar we zouden tot zonsondergang doorgaan. Het was nu spitsuur, de rit duurde ruim 1,5 uur, alles zat vast. De infra structuur is echt heel vreemd, afwisselend snelweg met gewone wegen, veel kruisingen en verkeerslichten. De stad met ruim 3 miljoen inwoners is duidelijk uit zijn voegen gebarsten. Nu bleek ook nog dat het NP om 7.30 dichtging. We moesten ook nog een stukje lopen en hadden nog 15 min om te fotogrageren. De plek was helemaal te gek, het leek wel vulkanisch gesteente dat uit de zee oprees. Beetje spannend ook nog , hoog boven de branding. Het was zo mooi dat we morgen nog gaan wandelen op de plek. Annette had in de tussentijd gekookt, dus diner langs de weg. Had ook wel wat. Al met al savonds laat thuis. Vandaag dagje Sydney, met de trein naar het centrum, zo hoort het: snel, frequent, prima geregeld. We werden onderweg naar het station opgepikt door een mevrouw in een auto. Ze was net naar de kerk geweest, vrome kerkmuziek op de radio. Ze bracht ons naar het station, zo aardig. Zij een goede daad, wij een leuke trip. Vanaf het centraal station naar de haven,, een lange rechte straat. Eerst langs een soort zwarte markt, maar Beverwijk is leuker, toen naar de Sydney Bijenkorf, maar dan luxer en even langs de fotozaak. Terrasje met uitzicht op de Harbour bridge echt indrukwikkend. Toen met de ferrie naar Manly, een sjieke St Tropez van Sydney. Leuke tocht door de haven, langs het Opera House. Die gaat toch en beetje verloren door de protserige bankgebouwen van het centrum. In Manly nog lekker een glaasje gedronken in de yacht club, vreselijke ballentent, maar lekkere plek en bier. Allemaal mannen van in de zestig met volop drank en eten. Eigenlijk ookk wel weer heel leuk. Netjes op tijd weer terug. Nu pakt Annette in, ik schrijf zoals jullie merken. Morgen een dagje wandelen, auto weg, nachtje Airbnb, zondag Auckland, here we come.

1. Kees:
    1 december 2017
    En dan is maand één omgevlogen met al die mooie plekken en indrukken?
  2. Anja Pelgrim:
    1 december 2017
    Wat gaat de tijd snel. Er zijn nog 2 maanden te gaan!. Goede overtocht naar de familie.
  3. Wil & Jet:
    2 december 2017
    Wat is Annette toch n Topvrouw !!!
    Wat een heerlijk verhalen!!