Bijna Borobudur

11 januari 2018 - Borobudur Temple, Indonesië

we zitten voor het guesthouse, niet ver van de Borobudur. Het lijkt er al een paar uur op dat het gaat stortfegenen, maar het is klam en nog geen druppel. Het is Annettes verjaardag, maar geen bloemetje oid, een beetje onwerkelijk. Vanochtend eerst weer naar de markt voor prima mango,s en ramboetans. Om 10 uur kwam de chauffeur ons ophalen. Het is eenheel aardige rustige dertiger denk ik zo. De reis naar Borobudur duurdezo,n 2 uur, inclusief bezoek aan een paar kleinere tempels, Ze komen uit de periode net voor Borobudur, uit 800 en nog wat. Ook hier al prachtige bewaard gebleven reliefs, in meestal grijze steen. Het guesthouse is prima,eenvoudig met een heel vriendelijk, oud wijffie als eigenaar. Onthaald met thee en koffie. We hebben ook twwee fietsen gehuurd, hippe mountainbikes. Annettes ketting brak al na 200 m, maar met een andere een uurtje door de rijstvelden gefietst, zo nu en dan Boro op de achtergrond. Toenwe weer terugkwamen sprak ons een Indische jonge vrouw aan. Ze organiseert reizen in Lombok. Meteen hele verhalen. Vanavond gaan we met haar collega en haarzelf naar een lokaal restaurant. Zij hebben een busje dus dat is lekker. Misschien toch een beetje verjaardag voor Annette. Morgen vroeg op, rond zonsopgang naar de Borobudur!

1. Carina Heuthorst:
    11 januari 2018
    Lieve jarige Annette, van harte gefeliciteerd! Ik was even het tijdverschil vergeten! Wat beleven jullie toch bijzondere dingen . Naast een totaal andere cultuur, gebruiken en land schap ook nog zulke leuke ontmoetingen. Je verjaardag is vast een klein feestje geworden. Ben ook proficiat. Xxx carina
  2. Niemeijer:
    Hartelijk gefeliciteerd Henk en Jos🎉🎉🎉
  3. Ben:
    11 januari 2018
    Dank je wel Carina.we hebben toch wel een speciale familie. Het was zo gezellig met de kiwi’s. Ook vader en moeder van Henk bedankt voor de gelukwensen.
  4. Hans en Maria:
    Happy birthday Annette. Xx
  5. Gerriekappen:
    Van harte gefeliciteerd Annette
  6. Anneke Kortekaas:
    11 januari 2018
    Annet,van harte proficiat je dag is goed begonnen op de fiets
  7. Rob en Anneke:
    11 januari 2018
    Lieve Annette, van harte gefeliciteerd en Ben natuurlijk ook! Mooi cadeau de Borobudur en een fietstocht door de rijstvelden!
    Van Floor hoorden we dat Joep en Marijke de pers hebben opgezocht na weer op Lesbos te zijn geweest. Het stuk stond 9 jan. in het AD. "ten hemel schreiende". situatie in het vluchtelingenkamp. We zullen het voor jullie bewaren> Liefs van ons 2 voor jullie 2
  8. Ben:
    12 januari 2018
    Ze waren nog erger geschokt dan de eerste keer. Bedankt voor de gelukwensen. Kom na Spanje maar een borrel drinken.