Bira

22 januari 2018 - Bira, Indonesië

Het is nu bijna 3 uur. Annette ligt in een hangmat en ik zit in de luie stoel ernaast. Na 1,5 dag reizen zijn we nu weer in een paradijs beland. We horen de golven klotsen tegen de rotse onder ons. Dit was het reizen wel waard. Vandaag weer een race naar Bira , een dorpje in het uiterste zuid oostelijke puntje van Sulawesi. Vanochtend vrojeg op, met de grab, een soort uber naar de terminal. Hier in een Kijang, een Toyota SUV, heel oud. Een soort gemeenschappelijke taxi. Voor 100.000 Rp , oftewel 9€ brengt hij je 200 km of 5 uur verder. Ferme rijder, eerst door moesson buien, door diepe plassen, bedwelmd door Celne Dion door Makassar. Later weer beter weer, met zo nu en dan een hoosbui. De tweebaans weg wordt al toeterend soms eigenhandig 3 baans en af en toe 4 baans. Het is geven en nemen, wij nemen vooral. Over het verkeer in Indonesie valt een boek te schrijven, dus hier maar niet. In ieder geval de komende dagen relaxen en nog wifi ook.

1. Rob en Anneke:
    22 januari 2018
    Lieve Ben en Annette. Misschien een overbodige raad, maar bij diarrhee is het beste middel: sinaasappels (vezels) en cola. Tip van Floor via het UMCG. Prachtig plaatje van het terras en de zee. Relaxen, dat is een nieuw woord in je vocabulair, Ben! Liefs voor jullie 2 van ons 2. Rob en Anneke
  2. Ben:
    23 januari 2018
    Hi, volgens ons zijn we er al weer doorheen. We zitten nu met hetzelfde prachtige uitzicht, te genieten van een kopje koffie. Zo een plons, niet om af te koelen. Water is gewoon lauw. Beetje aanrommelen, strandwandeling . Ik hoop het woord vast te houden, maar....