Het aardse paradijs

4 januari 2018 - Ubud, Indonesië

Het is nu 7.15. De hanen kraaien, het restaurantje wordt schoongemaakt. We wachten op het ontbijt. We zijn in villa Lumbung, ergens in een dorpje bij Ubud. De reis hiernaartoe verliep na het eerdere gedoe voorspoedig. Op Bali slaat de tropische hitte gelijk op je. Natuurlijk de gebruikelijke chaos: lange rijen voor de paspoort controle, tientallen ophaaltaxis, de rit ging door de drukte, bekende beelden van jaren geleden, allerlei bedrijvigheid langs de weg: meubelmakers, steenhouwers, winkeltjes, het gaat maar door. Na 1,5 uur Ubud. Het romantische beeld dat iik had klopt niet meer, chaos, toeristenwinkels, kleding, kleding, souvenirs, spulletjes, restaurants, chaos op de weg. we moeten ergens buiten Ubud zijn. Het wordt stiller, prachtiger. De chauffeur moet de weg een paar keer vrage. Dan na 2 uur, eind van de middag, een hekje naar het paradijs. Villa Lumbung heeft e4-5 huisjes, de onze 2 verdiepingen, allemaal rond een klein zwembadje. Restaurantje, alles in hout. Beneden hebben we een slaapkamer met hemelbed, 2 terasjes, badkamer. De bovenverdieping heeft een slaapkamer met balkon. We hebben al lekker gegeten, heerlijk geslapen. Het ontbijt komt eraan. Straks ontbijt , daarna wandelen door de rijstvelden. Paradijs dus.