Binna Burra.

17 november 2017 - Point Lookout, Australië

we hebben de laatste ochtend nog een strandwandelng gemaakt en konden eerder mee op de oude ferrie richting mainland. We gaan dus onderweg naar lamngton np. Binna Burra is een lodge op de grens van het np. Beetje sjiek, oubollig, maar het ligt prachtig op 800 m. Met uitzicht op het dal en naar d bergen. We staan op de camping, kleinplekje, maar dat is eigenlijk steeds zo. We hebben veel schaduw , want joekels van bomen om ons. We hebben niet echt een uitzicht, is helaas niet anders. De camping is ook wat gedateerd, maar dat vind iktot vandaag steeds zo. We hebben bedacht om hier flink te gaan wandelen. De eerste dag een ommetje van 5,5 km. Geweldige wandeling, in het regenwoud, heel oude bomen, soms vergaan of gewurgd door de lianen, ferntrees, vogels, beekjes. Er loopt zo nu en dan een brush turkey in de weg, mag niet voor kerst op tafel. Boete voor doden is 20.000 dollar. Ook huppelen er in de verte kleine kangaroes, walibis voorbij , possums etc. Annette is smiddags naar een lezing over producten in het bos gewwest. Savonds met een gids een nachtwandeling gemaakt. De padde mellons oid springen over het gras, we zagen een lichtgevend spinnetje, defrogmouth en een vreemd mos. Een n,soort plompe stervan 5 cm. Eronder zit een spin, de spin heeft het op 2 na meeste dodelijk gif ter wereld. Je zou zo je hand erop leggen. Dus veel gevaren in Australie, slangen, bijtende mieren en zon spin bijvoorbeeld. Ook nog een boompje metzachte blaadjes. Ook errug giftig.