Weer terug

20 januari 2018 - Rantepao, Indonesië

De derde dag was veel van dezelfde pracht, behalve dat we allebei tegen het onvermijdelijke zijn aangelopen. Dus een aantal bezoekjes aan het toilet vannacht en tijdens de wandeling de bosjes in. Nu vanuit Limpong vertrokken, eerst goede paden.  Langzaam dalend, later weer een glibberig paadje. Omdat we allebei niet echt in vorm zijn wordt deze dag toch pittig. Nog even prettig gekletst bij een huisje met jonge moeders met kleine kinderen, koffie en weer verder steil naar beneden. Het aankomstpunt is een dorpje tussen de terassen, wel duizend. Om 11.27 zitten we in de auto en begin van de middag zijn we weer thuis.  Eerst op de markt rondgekeken, buskaartjes voor morgen gekocht en Imodium voor de busreis.  We hebben overigens het laatste deel van de reis omgegooid. We gaan niet met de bus naar het noorden en met een ferry naar een eilandje. Dit is toch te ingewikkeld. We gaan morgen terug naar Makassar en van hieruit door naar Bira aan de zuidkust. Strand en een bungalowtje op het strand.  Later weer met de bus naar Makassar, dan vliegen naar Manado, paar dagen hier en dan via Singapore naar huis. Ook aan deze reis lijkt een einde te zitten.

1. Janneke:
    20 januari 2018
    Ongelooflijk, wat een reis zeg! En zo trouw verslag kunnen doen. Ik probeer het ook met onze vakanties en ook destijds toen ik met Annette in Bangladesh zat, maar na een paar dagen worden de verhalen steeds korter en op t laatst alleen nog bijvoorbeeld:" Vandaag over een heel eng bruggetje gelopen, foto volgt"
    Geniet van deze laatste tijd in wat rustiger tempo.
    Liefs Janneke
  2. Ben:
    20 januari 2018
    Het is zo leuk om te doen en zo houd ik het voor mezelf levend
  3. Gerriekappen:
    20 januari 2018
    Wat een mooie verhalen ben geniet ervan! Zie het ook zo voor mij, ben hier ook geweest maar niet zulke tochten gemaakt, geweldig om zo het echte dagelijkse leven daar mee te maken.
  4. Anja Pelgrim:
    20 januari 2018
    Hoi Annette en Ben. Het is steeds weer genieten van jullie verhalen. Wat beleven jullie daar veel. Ben erg benieuwd naar de foto's.
    groetjes Henk Rogier Demy en Anja.
  5. Hans en Maria:
    20 januari 2018
    Hi Annette en Ben. Wat heerlijk om de verslagen te lezen.Wij hebben daar ook het een en ander gezien maar minder afgezien ;-) Vanuit een warm en zonnig Zuid Afrika veel groeten van ons. Hans en Maria
  6. Atty van slooten:
    20 januari 2018
    Hai Annette en Ben. Wat een prachtige verhalen. Wat een belevenis om dat mee te maken. Het is af en toe wel afzien naar mijn idee. Geniet nog van de laatste tijd.
  7. Jacq:
    21 januari 2018
    Pff bewondering hoor ,pittig dat lopen klimmen en afdalen!! Petje af!! Nu inderdaad rustig aan en nog even gaan genieten van het strand!! XX