CadeautjeDv

5 januari 2018 - Ubud, Indonesië

we zitten op het terras, het is 8.30. De dag begint met een cadeautje: de serveerster, kokin , komt met een stralende smile een paar zelfgebakken banaantjes brengen. Het is een en al cadeautjes. Gisteren naar Ubud gewandeld, door de rijstvelden. Dit is zo,n 1,5 uur.. Eerst langs een straatje met allerlei winkeltjes, tempeltjes, daarna door de rijstvelden, langzaam dalend. Achter ons stak er een noodweer op. Pikzwarte wolken, alle kleuren werden dieper. We vluchtten een restaurantje in, het drupplelde. Maar het weer bleek mee te vallen, wat gerommel en flitsen in de verte. Dus mooi tijd voor een lekkere lunch. Eten is zo lekker puur hier. Erder gewandeld naar Ubud, dedrukte in, toerisme concentreerd zich in de hotspots, geeft ons rust en ruimte. Boodschappen gedaan en tickets gekocht voor de balinese dansvoorstelling. Slenteren, drankje, weer lekker eten, daarna de show. We hadden de beste plekken, rij 1, dus prima zicht. De show is een mengeling van gratie, schoonheid, elegantie en show. Soms een beetje flauwe komische actie. Maar zo prachtig, met een gamelanorkest, vals versterkte zang. Genieten dus. Vandaag lummeldagje, ontbijt op, relaxen.